18 maart 2009

KPN service nummer bij verlies van je mobiele telefoon

Daar sta je dan.

Je komt tot de ontdekking dat je dierbare mobieltje niet langer in je bezit is. Weg, pleite, foetsie!

Het eerste waar je dan aan denkt is om zo snel als mogelijk je sim kaart te laten blokkeren omdat de spookbeelden van een enorme telefoonrekening je grote angst aanjagen.

Dat over kwam mij dus gisteren.

Gelukkig heb ik ooit een visitekaartje van een financieel adviseur gekregen die op de achterkant van zijn kaartje diverse handige telefoonnummers heeft geprint die je kunt bellen bij diverse noodsituaties.

En daar stond inderdaad ook het nummer van KPN op vermeld. Dus bij aankomst op mijn bestemming heb ik direct naar dit nummer gebeld.

Ik kreeg een bandje te horen waarop werd verteld dat ik een ander nummer moet bellen omdat dit oude nummer niet meer werd gebruikt. Nu zou je denken dat de grootste telefoon provider van Nederland je wel even kan doorschakelen, maar dat gebeurde niet.

Op het nieuwe nummer werd ik, uiteraard zou je bijna zeggen, verbonden met een enorm keuze menu. En na 3-4 keer de toets van mijn keuze te hebben ingedrukt werd mij gevraagd mijn nummer in te toetsen van mijn verloren telefoon. Ja, gelukt. Eindelijk een echt mens aan de telefoon. "Mijnheer wat is uw telefoonnummer?'...........

Daar zakt je broek toch van af! Het bedrijf op het gebied van "sluit je aan" is zelf helaas zelf nog niet helemaal aangesloten. Wat is dit?

Maar goed, de dame aan de telefoon gaf mij gelukkig prima antwoord en regelde alles verder keurig.

En voor iedereen die ooit zijn mobieltje kwijtraakt door diefstal of verlies, het nummer van KPN dat je dan moet bellen is volgens de website van KPN zelf:

Tijdens de openingstijden:
Telefoonnummer: 1200 vanaf uw mobiele aansluiting (beetje lastig!)
Telefoonnummer: 06 1200 1200 vanaf uw vaste aansluiting
Telefoonnummer: +31 61200 1200 vanuit het buitenland Bij verlies of diefstal belt u buiten de openingstijden met het nummer 0800-0106

Begrijp jij het nog?

Is 1 nummer voor alle ellende nu echt teveel gevraagd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten