13 maart 2009

Kort maar krachtig. Wim & Alex Schretzmeijer

Ze zijn er nog!

Van die echte familie bedrijven waar je nog voor je plezier naar toe gaat.

Mijn kapsel is niet erg moeilijk meer om te knippen, maar het beetje dat er nog op staat kan toch behoorlijk groeien. Mijn vorige kapper was absoluut goed, maar werd wel steeds duurder. En op een gegeven moment zoveel duurder dat ik het niet leuk meer vond en op zoek ben gegaan naar een nieuwe.

Wim en Alex Schretzmeijer, vader en zoon, runnen te samen twee kapperszaken in Rotterdam Spangen en in Schiedam. Elke donderdag wisselen ze van zaak en bedienen zo hun eigen klanten in de zaak van de ander.

Nu wilde het geval dat Alex op nog geen 100 meter van mijn oude huis gevestigd is. En na mijn eerste kennismaking ben ik er nooit meer weg gegaan.

Beide zaken zijn absoluut geen strakke, trendy en dure kapsalons zoals je ze tegenwoordig in veel steden kunt vinden. Maar de koffie en thee zijn er goed en als je geluk hebt dan is er ook nog een koekje.

Maar 1 ding is altijd in orde. Het is er oergezellig en er wordt heel wat gelachen. De halve buurt valt er binnen. Al was het alleen maar om een bak koffie te drinken en een praatje te maken. Het lijkt er soms wel een ouderwets buurthuis.

Ik woon nu al ruim een jaar niet meer in de buurt. Maar ik rij er nog steeds met veel plezier voor om. Authenticiteit loont. Ga zo door heren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten