10 maart 2009

Geen woorden maar daden

In Nederland kunnen wij nog heel wat leren op het gebied van service.

Zeker wanneer je veel in het buitenland bent is het echt opvallend hoe weinig service en klant vriendelijkheid wij in Nederland nog kennen. Het is echt dramatisch!

Mijn hotel in Dubai wordt gerund door Thaais management. Alleraardigste mensen en bijzonder vriendelijk. Hier wordt de deur nog voor je open gemaakt en je koffer keurig naar je kamer of taxi gebracht.

Ook eventuele problemen in de kamer worden direct opgelost.

Service wordt gemeten in daden en niet in mooie praatjes. En daar weten de mensen in Dubai alles van.

2 opmerkingen:

  1. Denkt u niet dat juist nu weer de bedrijven die zich positief onderscheiden in service en klantvriendelijkheid, het goed zullen gaan doen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Raymond, bedankt voor je reactie.

    Ik ben het absoluut met je eens.

    Service en klantvriendelijkheid zijn in deze tijden erg belangrijk. En eigenlijk zou elk bedrijf er voor moeten kiezen om onder alle omstandigheden zich te onderscheiden in service en klantvriendelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen