3 februari 2009

Chantal aan de kassa

De Jumbo staat bekend als een klant vriendelijke winkel. Tot voorheen kwam ik er niet zoveel simpelweg omdat er bij mij niet een dicht in de buurt was. Maar sinds we zijn verhuisd zijn er nu twee goed te bereiken.


Van het weekend, bij het doen van de boodschappen, overkwam mij iets bijzonders. Ik was net al mijn boodschappen op de lopende band aan het zetten om af te rekenen toen het mij opviel dat de dame aan de kassa helemaal niets deed. Ze begon niet gelijk met het scannen van mijn boodschappen. Ze wachtte daarmee totdat ik al mijn boodschappen op de lopende band had gezet en tijd had om de door haar gescande producten direct in mijn tas te doen. Het viel mij direct op.


Enigszins verrast en omdat ik hier het fijne van wilde weten vroeg ik haar of zij expres op mij wachtte. Dat klopte dus. Ze vertelde dat het dan makkelijker was voor mij om de boodschappen in mijn tas te doen.


“Is dat bedrijfspolicy?’ Vroeg ik. Maar dat bleek niet zo te zijn. Het lijkt mij dat deze dame aan de kassa een enorm gevoel voor service heeft. Of ze weet zich duidelijk goed te verplaatsen in andere mensen. Ik denk dat de Jumbo hier beleid van zou kunnen maken en zich zo kunnen onderscheiden. 


Ik doe zeer regelmatig de boodschappen en ik word er soms gek van hoe vaak al mijn boodschappen al lang en breed de kassa zijn gepasseerd terwijl de vorige klant nog amper klaar is met het inpakken van haar of zijn boodschappen.


En daarbij komt dat steeds vaker de kassa dames al helemaal de moeite niet meer nemen om mijn boodschappen te scheiden van andere klanten door de scheidingslat na de kassa.  En daar word ik onrustig van. En een onrustige klant is zelden een tevreden klant tegelijk. 


Vraag jezelf eens af wat jij kunt doen om het je klanten gemakkelijk te maken. Denk eens mee met je klant en win hun hart. Chantal, ik ben trots op je.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten