10 februari 2009

Beurssnoepjes

Ik ben net terug uit Italië waar mijn collega en ik drie dagen een beurs hebben gedraaid.


Wat mij opviel is de enorme hoeveelheid snoep en eten die standhouders daar op hun stand hebben staan om voorbijgangers mee te lokken. In Nederland was het mij ook wel eens opgevallen maar in Italië is het wel heel veel.


Wat ik mij echt sterk afvraag is wat standhouders met al die snoepjes, chocolade en wat niet meer willen bereiken. Dat je je gasten op je stand wat wilt aanbieden kan ik mij goed voorstellen. Maar doe dat met echt iets smakelijks.


Ik vraag mij werkelijk af wat de achterliggende gedachten van al die zoetigheid is.


Is iedereen die een snoepje pakt een potentiële klant en spring je daar dan bovenop? Of denk je dat iedereen die van jouw pepermuntjes heeft gegeten eenmaal thuisgekomen nog steeds jouw producten op het netvlies heeft staan?


Je kunt natuurlijk een mooi papiertje laten drukken waar jouw logo op staat maar die is binnen no time in de vuilnisbak verdwenen dus dat lijkt mij ook niet zo zinvol.


Wanneer je als bedrijf iets lekkers aanbiedt wat uit jouw land of regio komt dan kan ik dat nog enigszins begrijpen. Maar het zo maar neerzetten van etenswaar, werkelijk, ik begrijp het niet. Wellicht dat ik iets zeer voor de hand liggend over het hoofd zie.


Is er iemand die mij het misschien kan uit leggen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten